Ковалентний хімічний зв’язок.

 

60 група Хімія 29.04.22

Пятница, 29 апреля · 9:40–10:40AM

Контактная информация для встречи в Google Meet

Ссылка: https://meet.google.com/fba-okew-qdc

 

https://imijzppl.blogspot.com/2022/04/blog-post.html

 

Хімія на 29.04.22

60 група

Урок 60-61

Тема: Ковалентний хімічний  зв’язок.

Навчальний проект

2. Застосування радіонуклідів у медицині.

3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.

 

Завдання на урок:

1.Ознайомтесь з відеоматеріалами

https://www.youtube.com/watch?v=6jCUmiVzlaI

https://www.youtube.com/watch?v=AnLzqSh0HTU

https://www.youtube.com/watch?v=J6veBJ7EyHI

 

та матеріалами §3 (стор.13-17) підручника за посиланням https://uahistory.co/pidruchniki/grygorovich-chemistry-11-class-2019-standard-level/

2.Опрацюйте матеріал уроку та складіть опорний конспект

 

• Хімічний зв'язок — це взаємодія атомів, що зумовлює стійкість багатоатомних частинок (молекул, йонів, кристалів).

Електронну теорію хімічного зв'язку запропонував 1916 року американський хімік Джилберт Льюїс.

 

Ковалентний зв'язок утворюється при взаємодії неметалічних елементів. Атоми неметалічних елементів мають високу електронегативність і намагаються заповнити зовнішній електронний шар за рахунок чужих електронів. Два таких атома можуть перейти у стійкий стан, об'єднавши свої електрони зовнішнього енергетичного рівня, і доповнивши їх до октету.

Ковалентний зв'язок — це зв'язок між атомами неметалічних елементів, який утворюється за рахунок спільних електронних пар.

При утворенні ковалентного зв'язку утворюється спільна електронна пара, для якої кожен з атомів надає по одному електрону.

Розглянемо виникнення ковалентного зв'язку в простих речовинах.

  

1. Утворення молекули водню.

 

Кожен атом Гідрогену має один електрон. Для переходу в стійкий стан йому необхідний ще один електрон.

При зближенні двох атомів електронні хмари перекриваються. Утворюється спільна електронна пара, яка зв'язує атоми Гідрогену в молекулу.

При цьому кожен атом отримує завершений зовнішній рівень, що містить два електрони і переходить у стійкий стан.

 

Ковалентний зв'язок з утворенням однієї спільної електронної пари називається одинарним.

Спільні електронні пари (ковалентні зв'язки) утворюються за рахунок неспарених електронів, розташованих на зовнішніх енергетичних рівнях атомів, що взаємодіють.

У Гідрогену — один неспарений електрон. Для інших елементів їх число дорівнює  різниці «8 – №» групи.

Неметали VIIА групи (галогени) мають на зовнішньому шарі один неспарений електрон.

У неметалів VIА групи (Оксиген, Сульфур) таких електронів два.

У неметалів  групи (Нітроген, Фосфор) — три неспарених електрони.

  

2. Утворення молекули фтору.

Атом Флуору на зовнішньому рівні має сім електронів. Шість з них утворюють пари, а сьомий — неспарений.

При сполученні атомів утворюється одна спільна електронна пара, тобто виникає один ковалентний зв'язок. Кожен атом отримує завершений восьмиелектронний зовнішній шар. Зв'язок у молекулі фтору — одинарний. Такі ж одинарні зв'язки існують у молекулах хлору, брому та йоду.

  

Якщо атоми мають декілька неспарених електронів, то утворюються дві або три спільні пари.

  

3. Утворення молекули кисню.

В атомі Оксигену на зовнішньому рівні — два неспарених електрона.

При взаємодії двох атомів Оксигену виникають дві спільні електронні пари. Кожен атом заповнює свій зовнішній рівень до восьми електронів. Зв'язок в молекулі кисню — подвійний.

 

4. Утворення молекули азоту.

 

Атом Нітрогену має три неспарених електрони на зовнішньому рівні.

У молекулі утворюються три спільні електронні пари. Зв'язок в молекулі азоту — потрійний.

Утворення ковалентних зв'язків показують структурні (графічні) формули, в яких спільна електронна пара позначається рискою. Одна риска між атомами позначає одинарний зв'язок, дві риски — подвійний, три риски — потрійний:

 

H−H, F−F, Cl−Cl; 

 

O=O, N≡N.

 

Спільні електронні пари, які утворюються в простих речовинах H2,O2,N2,F2,Cl2,Br2, в однаковій мірі належать обом атомам. Такий ковалентний зв'язок називається неполярним.

Ковалентний неполярний зв'язок сполучає атоми у простих речовинах — неметалах.

 

 3.Дайте усну відповідь на питання:

3.1. У чому виявляється електронна природа хімічного зв'язку?

3.2. Дайте визначення ковалентному зв'язку. Який ковалентний зв'язок називають полярним, а який — неполярним?

3.3. Яку електронну пару називають неподіленою?

 

4.Виконайте тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6642647 або відкривши посилання join.naurok.ua код доступу 6642647

5.Конспект та проєкт чекаю на пошту nataalex088@gmail.com  

 

 Додаткові матеріали

Інструкційна картка «Навчальні проєкти з хімії»

Навчальний проект це – сукупність завдань для учнів, проблеми, які потрібно вирішити, пошук способів їх вирішення, організація форм взаємодії учнів з учителем і один з одним, а також, аналіз отриманого результату.

Типологія проектів: 1) за домінантою в проектній діяльності:

·         дослідницькі;

·         інформаційні;

·         творчі;

·         ігрові;

·         практичні;

·         ознайомчо-орієнтовані;

2) за кількістю учасників і характером контактів у проекті:

·         індивідуальні;

·         групові;

·         колективні;

·         шкільні;

·         українські;

·         міжнародні.

3) за терміном виконання проекту:

·         короткотермінові;

·         довготермінові.

Незважаючи на різну тематику проектів, можна виділити такі основні етапи і зміст проектної роботи:

·         Пошуковий: визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висування гіпотези, постановка цілі, обговорення методів дослідження.

·         Аналітичний: аналіз вхідної інформації, пошук оптимального способу досягнення цілі проекту, побудова алгоритму діяльності, покрокове планування роботи.

·         Практичний: виконання запланованих кроків.

·         Презентаційний: оформлення кінцевих результатів, підготовка та проведення презентації, "захист" проекту.

·         Контрольний: аналіз результатів, коригування, оцінка якості проекту.

Найбільш характерні для навчальних проектів організаційні форми робіт:

·         групове обговорення, "мозкова атака", "круглий стіл";

·         самостійна робота учнів;

·         консультації з керівником проекту;

·         консультації з експертами;

·         екскурсії;

·         лабораторна робота;

·         творчий звіт, «захист» проекту.

Критерії оцінювання проєктів:

https://drive.google.com/file/d/1QgvaoD_qUWJRHwK9Zu5IuMiqnmy-Yxeq/view

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Лабораторна робота №1 Тема. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (на вибір)

60 група біологія і екологія та хімія

61 група Біологія і екологія 04.04.2022